אסטרולוגיה של ציוויליזציה מאיה

אסטרולוגיה של ציוויליזציה מאיההטצולקין הוא השם שניתן ללוח השנה בן 260 הימים על ידי מלומדים וחוקרים של תרבות שבט המאיה. הטצולקין, אשר נחשב ללוח השנה הבסיסי והשימושי ביותר מבין לוחות השנה של המאיה, היה מבוסס על המחזור בן 26,000 השנים של מערכת הכוכבים ששמה הפליאדות והיה מרכיב נעלה ומרכזי בחברה ובפולחני המאיה הקדומים. המילה “טצולקין”, משמעותה “ספירת ימים”, אך במסרים שהגיעו מתרבויות מפותחות יותר (מעין תקשור), נמסר שהמילה טצולקין משמעותה היא “המוזהב”. מכיוון שהמחזור הבא בספירת הצולקין נקרא המחזור של העידן המוזהב, בשם זה ישנה רמיזה לכך שלוח הטצולקין משמש ככלי עזר עבורנו לקראת הטרנספורמציה שמיוחסת לתחילתו של מחזור זה, בשנת 2012.

לוח הטצולקין כאמור מורכב מ-260 ימים אשר נקראים בשפת בני המאיה קין, וכל קין הוא סוג של סינתזה ייחודית בין שתי אנרגיות: האחת נקראת “חותם שמש” או “גלופה” והשניה נקראת “טון”. ישנם 20 חותמי שמש ו-13 טונים, וכך אנו מקבלים לוח שנה שמבוסס על התדר של 13:20. בלוח מסומנים בצבע כהה 52 ימים הנקראים “ימי שער” והם ימים חזקים במיוחד ונרחיב עליהם בהמשך.
אסטרולוגיה מאיה מחלקת את המחזור הארוך של 26,000 השנים לחמישה תתי מחזורים, כל אחד מהם באורך של 5,200 שנים. לפי לוח הטצולקין מערכת השמש שלנו חווה את תת המחזור האחרון (במסגרת המחזור הארוך) שהחל בשנת 3113 לפנה”ס ועתיד להסתיים בשנת 2012 לספירה. במחזור זה כדוה”א נע יחד עם כל מערכת השמש לאורך הקרן הגלקטית, אשר מקורה ממרכז הגלקסיה. קוטר הקרן הגלקטית הוא 5,125 שנות כדור הארץ. במילים אחרות זה ייקח לכדור הארץ 5125 שנים כדי לחצות את הקרן הגלקטית. בני המאיה האמינו שאחרי חציית הקרן הגלקטית מערכת השמש תעבור שינוי יסודי. הם קראו לשינוי זה “הסינכרוניזציה הגלקטית”.

כעת, כדי להתוודע ללוח הטצולקין, דבר ראשון, עלינו להכיר לפחות בשמותיהם את חותמי השמש ואת הטונים המרכיבים את 260 הימים כאמור.

אלה הם 20 חותמי השמש:

הדרקון IMIX, הרוח IK, הלילה AKBAL, הזרע KAN, הנחש CHICCHAN, מגשר העולמות CIMI, היד  MANIK, הכוכב LAMAT, הירח MULUC, הכלב OC, הקוף CHUEN, האדם EB, הלך השמים BEN, הקוסם IX, הנשר MEN, הלוחם CIB, האדמה CABAN, המראה ETZNAB, הסערה CAUAC, השמש AHAU.
כל סימן הוא בעל משמעות ייחודית וכאשר מצורף לו טון אחד מבין 13 הטונים הוא מקבל משמעות נוספת.

אלה הם 13 הטונים:

טון 1 – מגנטי (MAGNETIC), טון 2 – ירחי (LUNAR), טון 3 – חשמלי (ELECTRIC), טון 4 – עצמאי (SELF-EXISTING), טון 5 – עילי (OVERTONE), טון 6 – קצבי (RHYTHMIC), טון 7 – מהדהד (RESONANT), טון 8 – גלקטי (GALACTIC), טון 9 – סולארי (SOLAR), טון 10 – פלנטרי (PLANETARY), טון 11 – ספקטרלי (SPECTRAL), טון 12 – קריסטלי (CRYSTAL), טון 13 – קוסמי (COSMIC).

הונב קו – HUNAB KU

ישנן תיזות שונות לגבי המשמעות של חותמי השמש והטונים. התפישה הרווחת היא שמקורם של הרטטים הנקראים חותמי השמש והטונים הוא במרכז הגלקסיה (גלקסיית שביל החלב), או כפי שהוא היה קרוי בשפת בני המאיה “הונב קו”. הונב קו היה עבור בני המאיה האל העליון והיוצר או הבורא. הוא סימל את השער לגלקסיות אחרות ואת המודעות עצמה שאי פעם הייתה קיימת בגלקסיה. על פי בני המאיה הונב קו הוא גם המקור או המודעות שמתוכה נבע כל החומר והפך לכוכבים ולפלנטות. הונב קו הוא כמו ה”רחם האימהית” שיולדת מתוכה באופן עקבי כוכבים חדשים והיא גם ילדה את השמש ואת כדור הארץ. הם גם האמינו שהבורא מכוון את כל מה שקורה בגלקסיה שלנו ממרכזה דרך נביעה מחזורית של התפרצויות של “אנרגיית מודעות”. בימינו ישנן עדויות מדעיות מעניינות לכך, שבמרכז הגלקסיה יש מעין דיסקית מסתובבת, שבמרכזה חור שחור אשר בולע ומיילד כוכבים חדשים.


עמוד זה נצפה 7,848 פעמים
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

מידע נוסף על אסטרולוגיה

אסטרולוגיה ובחירת מקצוע

לימודי אסטרולוגיה

תחזית אסטרולוגית

מפה אסטרולוגית

אסטרולוגיה של ציוויליזציה מאיה

אסטרולוגיה והכוכבים

אסטרולוגיה של הנשמה – מפת החותם הגלקטי

הלוח השנה הקדוש – הטצולקין