פירוש חלומות – האם ניתן לנבא את עתידנו?

כל כך הרבה שאלות בנושא חלומות ישנן, ועל כולן ננסה לענות כאן, במדור חלומות של פורטל מיסטיקה. מה זה פירוש חלומות? מה בין חלומות למציאות? האם חלומות הם בעלי משמעות? למה יש לנו סיוטים? האם חלומות מתגשמים? איך לזוכר חלומות?
בימינו ישנם מיסטיקנים אשר מפרשים חלומות, אם כחלום נבואי ואם כחלום אשר משקיף על העבר. גם כן, קיימים באתרי מיסטיקה הרבה הגדרות על פירוש חלומות וגם מילון חלומות וניתן למצוא תשובות לשאלות קשורות לחלומות.

מה זה בעצם חלומות?

חלומות הם למעשה תוצר של התת מודע, לאדם אין יכולת לשלוט על חלומותיו או על ההתרחשויות בהם. החלום הוא תופעה השייכת לכלל האנושות ואף לבעלי החיים. כאשר האדם חולם הוא אינו מודע לכך שמדובר בחלום, הוא חש כאילו הוא חווה מציאות.
האדם חולם חלומות כאשר הוא ישן. מדענים טוענים כי האדם חולם בכרבע מזמן השינה שלו, מרבית החלומות, גם אם סיפורם הוא ארוך, הינם קצרים ביותר. כך יוצא שהאדם חולם מספר רב של חלומות לאורך הלילה.

השינה בנויה כמעגל. האדם חולם בשלבים האחרונים של מעגל השינה. החלומות בשלבים הסופיים של השינה בדרך כלל דרמטיים, עמוסים התרחשויות ו”חיים” יותר, בשלב זה של חלומות העיניים ירצדו במהירות. זיכרון החלומות הוא חזק יותר ככל שקרבים לזמן ההתעוררות. כאשר אדם שקוע בשינה עמוקה, הוא קרוב לוודאי לא יזכור את החלום אשר חלם, אולם ברגע שיעירו אותו הוא יזכור את החלום האחרון. לעיתים יזכור האדם פיסות מחלומות שונים אשר חלם במהלך הלילה ויישייך אותם לחלום אחד- כך נוצר מצב של חלומות אשר מרגישים מבולבלים בהם אנו קופצים מסיטואציה לסיטואציה וממקום למקום.

על מה אנו חולמים?

חלומות יכולים להיות מציאותיים מאוד, המשך של מחשבות וחיי היומיום, וכן יכולים להיות סוריאליסטים ביותר. ברוב חלומותינו ניתקל באנשים מסביבתנו, או אנשים דימיניים. מעטים החלומות בהם אנו נמצאים לבד.

חלומותינו יכולים להיות שלייים או חיוביים, מפחידים או מעודדים. אנו נחלום על אלו שכבר עברו מן העולם ועל אלו שאנו מעוניינים שייכנסו לחיינו. לכל חלום יש משמעות, בתת מודע או משמעות מיסטית.

קצת היסטוריה של חלומות

החל בתרבויות העתיקות אנו נתקלים בחלומות וגם על פירוש חלומות יש הוכחות. בתחילה התפרשו החלמות כדרך להעברת מסרים על ידי המלאכים או השדים, ולכל חלום היה משמעות ופתרון. פותרי חלומות היו ידועים כנכבדים בחצרות של מלכים. בתנ”ך משמעות החלום היא תקשור עם אלוהים, החלום המשמעותי והמוכר הראשון מהתנ”ך היה בתקופת יעקב, וממנו הביטוי הנודע- “סולם יעקב” ולאחריו היה זה יוסף אשר חלם חלומות ואף כונה על ידי אחיו “בעל החלומות”- ככינוי גנאי.חלומות יוסף היו בעלי משמעות וזמן לא ארוך לאחר מכן נהפך יוסף לפותר החלומות של פרעה, מלך מצרים.
זיגמונד פרויד ראה בחלומות מראה לנפשו של האדם, והם משמים בימינו לפירוש פסיכולוגי של הנפש.


עמוד זה נצפה 10,848 פעמים
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

ללמוד יותר על פירוש חלומות

לוכד חלומות

לוכד חלומות אינדיאני על פי מיטב המסורת לא רק מסלק חלומות רעים, אלה גם גורם לכם לזכור טוב יותר חלומות שחלמתם במהלך הלילה. היכולת הזאת טמונה ברשת…

תפריט נגישות