גלגל המזלות

פנג שואי לעסקים

היום יותר מתמיד מגלים בעלי עסקים את הפנג שואי ככלי עזר בעל חשיבות ראשונית בהצלחת העסק. אם כבר עשיתם הכל ועדיין זה לא זה … זה הזמן לבדוק את הפנג שואי של העסק שלכם.
עסקים ומשרדים רבים ברחבי העולם ובארץ מעוצבים כיום על פי כללי הפנג שואי. בהונג-קונג, סינגפור, טייוואן – כל עסק, חברה או מוסד פיננסי נעזר ביועץ פנג שואי משלו. על פי פנג שואי קיים קשר גורלי בין מיקום העסק ואופן עיצובו לבין אופן התפתחותו והצלחתו הכלכלית של העסק.למבנה השפעה ישירה גם על התנהלותם של עובדיו ובעליו.
אנו מבלים זמן רב מחיינו במקום העבודה כך שראוי לייחס תשומת לב מיוחדת לתכנונו ולעשות את כל שנוכל על מנת שהעסק יתפתח וישמור על יציבות. עם פנג שואי נכון ניתן להשפיע על הצלחתם של פרוייקטים חדשים ועל הקריירה שלנו – לתת דחיפה מסיבית להצלחה, לזכות להערכה מצד עמיתינו לעבודה, מהממונים עלינו ומן הלקוחות. תחושת הלחץ בעבודה וחוסר המימוש העצמי ורבות מן הבעיות איתן אנו מתמודדים לאורך זמן בסביבת המשרד עשויות להיפתר עם החלת כללי הפנג שואי.

פתיחת עסק ע”פ פנג שואי

אם עדיין לא פתחתם את העסק שלכם או אם אתם צריכים לעבור למשרדים חדשים, וודאו שבחרתם במקום שיש לו פנג שואי טוב. בירורים ראשוניים הינם בעלי חשיבות ראשונית להצלחתו של העסק.
• יש להביא בחשבון את ההיסטוריה של המבנה, כי כשם ש לנו יש אנרגיה פנימית משלנו, כך למבנה – אנרגיה אישית משלו. אנרגית המבנה מושפעת ממה שקרה בו לפני כן, לכן כדאי לברר זאת. אם המבנה התפנה כי העסק הקודם בו צמח ושגשג, זהו סימן טוב המצביע על כך שיש אנרגיה חיובית במקום ובסביבתו.

• כעת בדקו את הכניסה למבנה – האם היא מסבירת פנים ומזמינה אתכם להיכנס והאם סביבת הבנין מטופחת ונקיה? אם כך הוא הדבר, סביר שהיא תמשוך לקוחות רבים ועובדי המקום ישמחו להגיע אליו מדי יום.
• ע”פ פנג שואי, דרכים נושאות איתן אנרגיה לכן דרך אשר זורמת בנחת היא הטובה ביותר. האנרגיה זורמת בדרכים (כבישים, מדרכות) כך שחשוב מיקום הבניין ביחס לשבילי הגישה הקרובים המובילים אליו.
• הכניסה הקדמית וכל איזור הקבלה הם פני העסק. כניסה מרווחת, מוארת ומסבירת פנים תקדם ותמשוך אליה את האנרגיה ואיתה את הלקוחות ותקבל את פני העובדים במקום.
• חשוב לראות מהו המראה הנשקף מן החלונות. בנין גבוה מאחורי הבניין שלך יספק הגנה ויאפשר לאנרגית הצ’י להיאסף ולא להתפזר.

עיצוב המשרד האישי

בידנו לבחור היכן נשב ומהו סוג התאורה המתאים לנו, מהי צורתו של שולחן העבודה שלנו וכד’. המטרה, לעצב את המשרד תוך יצירת סביבה מותאמת כך שכל מה שבחדר יסייע לעבודה יעילה באווירה של עשייה והתלהבות.
העובדים זקוקים אף הם לעבוד בתנאים נוחים ובסביבת עבודה שאנו עצמנו היינו שמחים לעבוד בה. בסביבת עבודה מוארת ומרווחת ובה מרחב אישי ומוגדר לכל עובד.

ע”פ העסק יצליח וישגשג כאשר עובדיו יוכלו לבצע את עבודתם. בסביבת עבודה שקטה, נשתמש בצבעים חמים כמו כתום או צהוב. באווירת לחץ גבוה נוכל להוסיף כחול עדין ואת גווני הירוק.
אם יש צורך לחלק מרחב גדול למספר עמדות עבודה, כדאי להעדיף מחיצות מפרידות בגובה העיניים ולא כאלה המגיעות עד לתקרה. יש לשים לב לפינות חדות ולרככן בעזרת צמחים. קרינה חשמלית מן הציוד האלקטרוני מומלץ גם כן לאזן בעזרת צמחים. אזורים אפלוליים צריכים להתבהר, קירות גדולים וריקים כדאי לקשט בתמונות.

שולחן העבודה

שולחן העבודה על אביזריו משפיע עלינו ועל מידת היעילות בעבודה. שולחן גדול ורחב לעומת שולחן קטן ומכווץ, יסייע לנו לחוש מוערכים ובעלי עוצמה. שולחן עץ בגוון בהיר יעודד זרימה טבעית של אנרגיה וייצור תחושה נינוחה ורגועה בחדר, לעומת שולחן זכוכית שאמנם ממריץ אך אינו מתאים לעבודה במשך שעות ארוכות.

הצבת השולחן

העמדה מוצלחת של השולחן תעודד אוירת עבודה יצירתית ומלאת השראה. עדיף לשבת בפינה מרוחקת מן הדלת, בקו ראיה ישיר אל הדלת, הגב בעמדה טובה ומרחב מלפנים (בגב חשוף עומדת מערכת העצבים על המשמר ללא הרף).

מיקום הישיבה של אורח יכול להיות במקום פחות משביע רצון כי עבורו, זהו מקום זמני בלבד מדפים ותיקים כדאי למקם מאחורי כסאו של המשתמש ועדיף ארון ספרים על מדפים פתוחים. על הכסא להיות נוח דבר אשר יסייע בשמירה על העירנות ולא יעיק פיזית.

ישיבות ופגישות

במשרד גדול ומרווח, ניתן להקצות פינה לישיבות ופגישות עסקים. לשם כך, מומלץ ליישם את כללי הפנג שואי בחדר, על מנת ליהנות מישיבות יעילות. ‘משמעת סדר’ סדר יאפשר חשיבה בהירה וסביבת עבודה יעילה.
כבעל העסק, הנהג ‘משמעת סדר’ וקבע שכל עובד מסדר את שולחנו לפני לכתו הביתה. סדר יימנע הצטברות של אנרגיה סטגנטית המביאה לחשיבה איטית, מפחיתה יצירתיות מעייפת וכד’. שקול ברצינות את האפשרות להשתתף יחד עם העובדים בקורס פנג שואי אשר יגביר את המודעות לסביבה מטופחת ויצרנית.

שפע, הצלחה ושגשוג – זה פנג שואי

ע”פ המסורת הסינית מומלץ למקם על שולחן העבודה פריט המושך שפע, הצלחה ושגשוג. לצורך כך נמקם פריט המתקשר בעינינו לשפע וזו יכולה להיות קערת ממתקים, כלי ובו מטבעות מכל רחבי העולם, או אפילו צפרדע המזל הסינית האוחזת מטבע בפיה. מים, גם הם סמל לשפע. אלמנט מים פעיל כמו אקווריום או מיזרקה ימגנט הצלחה פיננסית לעסק שלך.
מומלץ להיעזר במומחה פנג שואי אשר יזהה בדומה לדיקור, את המיקום המדוייק להצבת המים.


עמוד זה נצפה 2,885 פעמים
Note: There is a rating embedded within this post, please visit this post to rate it.



מידע נוסף על מדיטציה

Exit mobile version